Ez is egy másodkőzlés, amit eredetileg Gennie Gebhart jelentetett meg a Electronic Frontier Foundation közleményeként: Ígéretes új GDPR-szabályozás a célzott hirdetések ellen. Ki ne találkozott volna azzal a meglehetősen bosszantó ténnyel, hogy egy cikk olvasása közben egyszer csak hirdetések töltődnek be, általában megzavarva az olvasást. Habár a hirdetések számának csökkentéséért külön fizetni kell (vajon gusztusos-e, hogy a vásárlónak külön pénzt kell áldoznia azért, hogy a termék árába már beépített hirdetési költségen megjelenő reklámot ne kelljen eltűrnie?), de még így is szemmel láthatóan a hirdető vagy megbízottja külön figyeli internetes szokásainkat, és a látogatott oldalak tartalmához alkalmazkodó hirdetésekkel bombáz bennünket.
Ez az új rendelkezés, ami konkrétan a Meta ellen született, de általános érvénnyel, csökkenti, csökkenteni fogja a célzott hirdetések megjelenését, és talán elzárja, vagy legalábbis csökkenteni fogja az internetes szokásaink megfigyelését.